最近30日間のアクセス数トップ3記事

2009年7月13日月曜日

スマイル禁止令

今日の朝刊を見ていましたら、USのバージニア州などで、運転免許証の顔写真に笑顔の写真を使用することを禁止する、”スマイル禁止令”なるものが発効せられた、というコラムが出ていました。

”スマイル禁止令”が英語ではどう表現されているのか気になったので調べてみますと、何のことはありません、"a smile ban"ということでした。


As if It Needed to, Virginia Bans Smiles at the DMV

As part of the DMV's effort to develop super-secure driver's licenses and foolproof identification cards, the agency has issued a smile ban, directing customers to adopt a "neutral expression" in their portraits, thereby extinguishing whatever happiness comes with finally hearing one's number called.

The driver's license photo, it seems, is destined to look like a mug shot.
(Washington Post. May 28, 2009.)


ちなみに私の日本国での運転免許証ですが、少し笑みが入っています。うまく撮れているなと思っていたのですが・・・。

0 件のコメント:

コメントを投稿